jag:

spenderar min helg med att göra saker som kan jämställas med att stirra in i väggen. jag vet att jag har omtenta på måndag och tio kilo kurslitteratur som ligger i högar på bordet och väntar på mig.
jag går upp klockan sju, måndagsmorgon, jag har omtenta idag. jag vet att de där böckerna legat kvar där de har legat hela helgen och inte rört sig ur fläcken.
men vadå, jag ska ju göra omtenta. jag går till skolan.
sätter mig på en hård trästol med ett tjockt häfte framför mig och där sitter jag och stirrar i en timma, klottrar på ett blekrandigt kladdpapper för att se sådär halvambitiöst duktig ut innan jag nästan säger högt för mig själv: vem fan är det du försöker lura
jag reser mig upp och lämnar in tentamenhäftet. honsomhållerkollen säger
- du måste visa leg
- det har jag glömt
- men du måste i varje fall skriva anonymitetsummer på varje blad
- men jag har ju inte skrivit något, alls.
[för vadå, skrivs inte tentor av sig själva?]

väntar på bussen i spiksnö lyssnar på håkans tonårsstämma och gråter nästan både för att jag känner mig sådär fatalt misslyckad och för att jag spenderade mina sista pengar på LM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0