insikt

det är så kul att jag gjort allt tvärtemot vad jag tidigare förutspått, jag har levt min helg så som jag skulle gjort om jag varit glad.
för att:
jag har tröttnat på tomheten.
vakuumet.
det eviga ekandet, det kvävda skriet.
men visst, den där skavande meningslösheten kommer aldrig sluta vara estetiskt beundransvärd
[rosa tyll och kladdigt läppstift, översvämmad iris. fem minusgrader.][ekande tallskogar snögråa fält lerbruna åkrar och den ensammaste barnasjälen i hela västsverige skriver "ranja" i snöskare.][år som går och drömmar som lämnas halvfärdiga i blommiga anteckningsböcker.][att vara fast i ett fängelse utan galler och att aldrig börja leva]
och lyckligtvis har jag på senare dagar insett att det estetiskt dystra inte behöver vara speciellt eftersträvnadsvärt.
jag brusar upp i ett euforiskt LEV NU och håller tummarna för att jag ska klara våren utan ångestdämpande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0