rapport 2

nu har det gått 3 veckor sedan jag åkte
jag har
gått runt och känt att det var påväg att hända något dåligt, det har hänt något dåligt, jag har gått på förfest med tre dj;s och taggat spy bar för att sedan upptäcka att jag glömt passet vid dörren och i miserabel tragik stapplat hemåt i obekväma platåskor, tröttnat på sthlm, bokat tågbiljett till linköping, gått av vid hötorget 10 minuter innan tåget till linköping gick på grund av en rökutveckling vid t-centralens t-banestation som gjorde att inga t-banetåg stannade där, sprungit mig sjöblöt från hötorget till t-centralen, hunnit lagom till t-centralen för att se tåget mot linköping rulla ut från perrongen, gråtit floder på t-centralen under två timmar och tack vare detta sluppit betala både toa-avgift och en ytterligare tågbiljett till linköping, börjat läsa 1984, sett på varannan vecka med min bror, åkt hem, tittat på repetionen till drömläge i arenan, suttit fast i vbg med magsjuka i 3 dar, åkt till sthlm igen, blivit erbjuden att få åka med och bada med en eventuell framtida hyresvärd, han hette rune och dansade folkdans och gillade frilufsliv, slösat 60 mobilpengar på rune som inte ville sluta prata, varit desperat nog att trots alla motsägelser åkt till mörby centrum för att kolla på runes jävla vindsvåning som han eventuellt kunde tänka sig att hyra ut, vänt andra kinden till och passerat runes tomt då jag upptäckte att den till 85% bestod av tallar jordhögar och rostiga cyklar, fikat med hanna, tagit en två tre glas rosé med klasskamrater, grävt ned mig i självömkan choklad och cashew, ryckt upp mig och dansat polka till balkanmusik på ett rysshak, kommit på många tankar, klippt mina festivalband, fått lägenhet fram till jul.
nu börjar det likna något


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0