rapport 1

nu har det gått 1 vecka och 4 dagar sedan jag åkte.
jag har
gått på mer eller mindre intressanta föreläsningar, lärt känna en tjej som också knarkar té hatar män som hatar kvinnor älskar john ajvide lindqvist har en pojkvän som jobbat som tidningsbud, reflekterat över mitt studieval, så fort jag fått tillfälle uppdaterat bostadsannonserna på blocket, sett en förvirrad björn gustavsson gå av tunnelbanan vid thorhildsplan, läst 500 sidor mindre kurslitteratur än vad jag borde gjort, gått på 3 misslyckade rumvisningar, gått på en lyckad rumvisning, fått reda på att jag får besked angående rum imorgon, känt mig vilsen i city, känt mig hemma på söder, bränt tusenlappar på journalistikvetenskapliga facktaböcker, druckit kaffe i vitabergsparken, klippt ur kupé och klistrat på en almenacka, läst ohyggligt mycket metro, varit på redaktionsmöte med studentkårens webtidning, blivit undervisad i hur man öppnar en konservburk av min hyresvärd, letat lågprisaffärer i tunnelbanegångar, låst in mig på mitt rum ett dygn gråtit och ångestkrampat om vartannat, repat mig, druckit rosé i en portvaktarlägenhet på östermalm, rotat mig, stadgat mig,
fast jag sover inte så bra.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Honey, de kommer gå fint för dig i Storastaden. Kommer du hem snart? Puss!

2009-09-06 @ 17:24:08
URL: http://somnaaldrignykter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0