idag är en dag när allting blir så där plötsligt påtagligt

vaknar. idag ska bli en bra dag. jag trotsar att remissen har anlänt och jag viker konstant undan blicken från egenanmälan som ligger och fläker på köksbordet. idag ska bli en bra dag. klockan är 07.56 och jag läser om svensk dagspressutveckling. att jag har två dagar på mig att fördjupa mig i ytterligare 850 sidor bekommer mig inte och jag antecknar flitigt i marginalen. idag kommer bli en produktiv dag. två timmar. dalande koncentration. en timma. ett bad piggar upp tänker jag och varmt vatten tillbaka till kurslitteratur. vid dagstidiningsekonomi och presstöd stannar världen och jag gömmer mig under mina randiga lakan och önskar att allting utanför mitt duntäcke är obefintligt. hur fan kunde jag tro att det här skulle bli en bra dag. vill jag det här? helvete.
sedan sätter jag mig och skriver om det och hoppas att min självdestruktivitet möjligen kan leda mig till framgång.

Kommentarer
Postat av: lina

tack! problemet tror ja är att man försöker för mycket. börja med att rita av :)

2009-09-24 @ 19:09:29
URL: http://artschool.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0