jag vet inget om mycket men jag tänker mer än vad jag säger

ibland läs väldigt ofta blir jag näst intill obehagligt närvarande kring min fortlöpande omgivning. jag är ute och snubblar på promenadslingan vid årstaviken och är två långa sekunder från att sätta mig på en bänk intill en vacker brunlock och dra en predikan om den förtappade sanningen. jag menar vilken kille skulle inte falla för en tårögd tjej med panikartad andhämtning, smutsiga träningskläder och gårdagens sminkrester kring ögonen? [... någon? inte? nej okej men säg hur ska jag lära känna nya människor på ett sätt som inte är lika maniskt?] 

jag sitter och ska klippa i tyg och klistra upp på väggen men jag tänker att man alltid kan göra kläder av allt så jag vrider tygstycket flera varv runt min midja och tänker: en kjol? sen tänker jag att jag inte har någon symaskin så tygbitarna ligger fortfarande kvar på golvet utan att jag klippt i dem

ibland funderar jag allvarligt på att starta en totalnischad renodlad modeblogg som ska heta något i stil med jaggillarmodesägnågotelaktmenjagkommeraldrigslutaläggauppbilderpåminakläder. mest bara för att få något som ger mig en anledning till att kliva upp ur sängen om mornarna då den mainstream-kommersiella andan skapar någon (möjligen, troligen, falsk) ingivelse om att livet faktiskt innehåller något som är värt att leva för. om det är kläder vet jag inte, men oftast klär man upp sig för att leva upp sig.

jag älskar listor. men, jag tänker inte skriva en att-göra-innan-jag-dör-lista. när jag gick i sjuan så lovade jag mig själv att innan högstadiets slut så skulle jag ha kysst thim, jag var sådär fegt men ändå uppenbart förälskad och jag tänkte herregud det var ju tre år kvar tills dess och ja det kommer säkert dyka upp något tillfälle. [det hände aldrig]. så alltså, jag ska inte bygga upp några förhoppningar om livet. tillfällen dyker aldrig upp och allt kommer onekligen sluta upp i en bottenlös besvikelse.


Kommentarer
Postat av: Virag

Men åh, vad glad jag blir! Klart jag inte ska blocka dig om du komenterar, blir bara glad att jag har några fina läsare i alla fall! Puss



Älskar också listor. Nästan på en sjukligt plan.

2009-10-11 @ 16:08:49
URL: http://mardybum23.blogspot.com
Postat av: Sofia

Kommer ihåg högstadietiden, kommer ihåg din lilla högstadiekärlek. Det var fint ändå tycker jag :)

2009-10-11 @ 16:38:01
URL: http://somnaaldrignykter.blogg.se/
Postat av: Som en hund..

Jag tvekade bort min högstadiechans jag med, nu är det ett kapitel utan slut. Som om mitt liv vore en jävla roman skriven av Kafka.

Processen är bara en del av slutet, antar jag.

Postat av: tiger

mitt liv kretsar, i stort sett, kring listor.

2009-10-11 @ 18:32:27
URL: http://tigermilk.webblogg.se/
Postat av: Bruno K Öijer

jag råkade

snudda vid dej

en sen natt för länge sedan

och vad jag minns

hade du druckit för mycket

och var ledsen över att du glömt bort namnet

på den som sytt den här världen

jag tror inte jag var ute efter

att trösta dej

jag hade annat i tankarna

men jag sa att någonstans måste

nålen ligga kvar

och varje gång vinden skakar tag i marken

kan du se den här nålen kastas upp i luften

och slå ned

som en hisnande kort bländande blixt

flera mil bort härifrån

2009-10-12 @ 15:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0