kväll/natt/näralltpyserupptillytan fredag27november

rulltrappan äter gula streck
för någon slags tillfällig tillfredställelse
vet jag att en ännu sönderstyckad timma (timmar alla timmar jag tänker för mycket)
väntar mig imorgon

alla nattens själar letar alltid frågor men kan de formulera något svar?

jag sitter och klottrar och plötsligt sker ett under jag aldrig trodde skulle uppstå då jag startar en konversation med en bredvidsittande, eller snarare min bredvidsittande startar en konversation med mig då jag inte är den som fattar första ordet, och han yttrar en kort formulering om den ändlösa jakten. för fem minuter kunde jag prata om hur det är att leva med för mycket tankar med främling som faktiskt förstod till fullo innan han åkte vidare till brommaplan. jag tror han hette jens.

ETT SMS JAG ALDRIG SKICKADE
"jag letar genom varje fras för att hitta någon som passar dig, och du kommer inte svara på det här (för att det egentligen inte finns någon anledning och för att du helt enkelt inte är den som svarar på meningslösa saker och framförallt inte då du inte ens behöver), och den enda slutsatsen jag kommer till är att
JAG BARA VILL HA NÅGON SOM ANDAS VARM LUFT I MIN NACKE
och någon är i grund och botten du. så ja, du kan kall mig för idiot det har jag ingenting emot (och där hittade jag plötsligt frasen, dock mer riktad åt mig. min klant.) slutsats (för att sammanfatta en abstrakt spekulation): jag saknar dig, och det är en uppenbar, dock outtalad, hemlighet. för jag har inte riktigt greppat det där konceptet med att sluta älska så fort omständigheter ställer till."


Kommentarer
Postat av: julia

det har jag inte heller riktigt greppat. men snart kanske.

2009-11-28 @ 13:17:06
Postat av: virag

"alla nattens själar letar alltid frågor men kan de formulera något svar?"

fint och så sant. jag håller alltid på så. grubblar utan att egentligen vilja komma fram till någonting. och alla fylle-sms. ditt var iofs fint skrivet och du skickade det inte. jag har tendensen att skriva totalt sönderformulerade meningar som har budskapet att romantiserar att:

1. jag är full

2. jag hatar mig själv

3. jag vill ligga

har även oturen att ALLTID lyckas skicka dessa sms.



(pinsamt lång komentar, förlåt.)

2009-11-29 @ 20:51:06
URL: http://mardybum23.blogspot.com
Postat av: Olivia

hej matilda! förlåt att jag svarar på din kommentar så himla sent, har tänkt på det typ varje dag men så är man ju lite glömsk ibland!

jag längtade också hem sjukt mycket de första månaderna men efter ett tag så blev det lättare och lättare. jag tror att det säkert kommer kännas så för dig också när du kommer in mer i livet här och lär känna staden och får mer vänner! vad är det du pluggar? om det är något du verkligen brinner för så tycker jag att du ska försöka ett tag till! och folk kan ju alltid komma och hälsa på dig.



anledningen till att jag flyttade till sthlm var väl först och främst kärleken, jag och min kille var väldigt trötta på att bo så långt ifrån varandra och han pluggade just då så han kunde inte flytta närmare mig. men jag kände också att jag bara ville bort från min lilla håla, att flytta hemifrån och allt det där kändes ganska angeläget. nu ska vi faktiskt flytta till göteborg efter årsskiftet någon gång och det känns helt underbart. jag ser också göteborg som hemma även om jag aldrig har bott i själva stan. jag är lite rädd att jag kommer få "tråkigt" hemma - stockholm har ändå lite mer att erbjuda vad det gäller kultur, klubbar osv och jag har verkligen börjat trivas här. men jag har ju faktiskt min familj och de allra flesta av mina vänner kvar på västkusten så jag tror att det kommer bli bra.



hmm, hoppas att du fick någorlunda svar på dina frågor! det är skitsvårt, jag tvivlade varje dag i början. KRAM!

2009-12-04 @ 13:32:54
URL: http://modette.se/moderniteter/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0