ett skrämmande liksinnigt du

sen första dagen tyckte jag mig skymta en konstant destruktiv rivalitet
mot en fortskriden framtid, förseglad alltid förmedlad
kamp
men mot vad mot betyg kärlek vänskap perfektion
JA OCH NEJ OCH MOT ETT EVIGT OEMOTSTÅNDLIGT IDEAL 
som tecknar märglade revben i naket solljus
fast vi i en kvävd tystnad vistar
ligger våra kort tydligt fullständiga
gentemot vi, och oss vålnader av idag.

riktas våra slag mot en upprepande demolering, eller
kan vi strida storm
med förenad styrka och svaghet?

Kommentarer
Postat av: Linnéa Gustafsson

sv: Jag går inte på birger (än), men jag vet inte, nästa mic-time eller liknande? :) Jag avlider inte om det dröjer ett tag, men skulle vara sjukt kul att läsa, du skriver mkt bra.

2009-05-03 @ 19:53:27
URL: http://gustafssonlinnea.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0