kvar av mitt barndomshem finns enbart kolnade ruiner

halv 5 på morgonen. mamma i trappan, andan i halsen. gällt kvädande. stiger upp. panik. en kall hand kramar om hjärtmuskeln, frenetiskt pumpande, i ett gastande grepp. kall bil. håkan i 120, mamma i telefon. [pappas hus, brand.] mammas naglar i mitt smalben och mina mellan skakande tänder. [alla kom ut, johannes in igen. explosion. en flammande fackla utrusandes från portarna.] darrande händer. [helikopter till linköpings brandskadeklinik så snart vädret tillåter.] skälvande bröstkorg och svidande kinder. framme. gnisslande skjutdörrar, dovbelysta sjukhuskorridorer. röda droppliknande fläckar på gammalrosa plastgolv. intensivvården, väntrum. sjuksköterska med slappt handtag. [vara beredd på svullnader, tredje graden, 50% av kroppen. huvud ansikte armar rygg och händer. kommer behöva ligga nedsövd 2-3 månader. goda överlevnadschanser.] intensivavdelning, doft av gammal hundtass. reflektioner i spegeln, lila ansikte.

nu har jag hållt mig vaken i 23 timmar och räds för smärtan i ensamheten sömnen och drömmen. som tur är får jag gå upp om 4 timmar igen, avfärd till linköping.
tänk, hur absurt livet ter sig, när allting plötsligt balanserar mellan liv och död.
men johannes, min älskade älskade bror, du kommer alltid vara lika vacker för mig.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Gumman <3 :'(

2009-07-25 @ 09:24:00
Postat av: Anonym

Jag lider med dig.



Varför gick han in igen?

2009-07-25 @ 16:20:25
Postat av: ida rohman

gumman! hörde av cecilia, ber för han, för er! <3

2009-07-26 @ 22:17:09
Postat av: Rasmus

Usch usch! Mina tankar och böner går till dig och din familj. Stor kram

2009-07-27 @ 00:03:48
URL: http://raasmus.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tänker på er, skönt att läsa att han har goda chanser

2009-07-28 @ 16:48:10
Postat av: Jenka

<3

2009-07-28 @ 20:42:38
URL: http://liljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0