torsdag

inatt drömde jag att jag vunnit en veckas ridläger i england. de va typ min största dröm när jag var liten, att få gallopera över de där vidsträckta ängarna och hoppa över små stengärsgårdar. jag funderar seriöst på att gå emot det jag alltid trott och det jag alltid stått för och skita i allt som har med karriär att göra efter skolan. köpa häst och börja jobba halvtid på ica om det skulle behövas och under ett år ta igen den barndomsdrömmen som gick förlorad.
om 50 minuter ska jag pallra mig ut längs vägen för att hinna med buss till grannstaden, jobbet kallar. och jag gick upp för 3 timmar sen å det har redan börjat mörkna.
jag har inte alls tagit tag i mitt liv. här sitter jag hemma å kallar mig sjuk när jag igentligen bara känner mig lite konstig i halsen, går och lägger mig sent på kvällarna och skyller på att man har svårare att somna när man är sjuk men jag är ju igentligen inte sjuk så då gör jag det bara för att... fly. bara fly. jag har kommit på mig själv med att förtrycka tanken att vi faktiskt har en kommande skoltermin framför oss. jag måste skärpa mig. sluta ljuga. du ljuger. som fan. klart som fan att sanning inte finns om man inte ens kan vara ärlig mot sig själv sa jag till dig en gång men jag tror inte du hörde för du slår lock mot sånt du inte vill lyssna på och jag bara hatar det tillslut sitter jag och biter mig i knogarna med den där förbannade frustrerande gråten i halsen, men jag vet inte vad jag ska göra för att få ett slut på det hela och det bästa är nog att inte göra något alls. bara vänta tills tänderna kommer intill andra sidan huden.


Kommentarer
Postat av: Virag

Himla fin blogg du har, alltså.

2009-01-09 @ 15:54:46
URL: http://mardybum23.blogspot.com
Postat av: matilda

tack!

vad glad jag blir, älskar din blogg!

2009-01-10 @ 16:52:11
URL: http://maryrosematilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0