TACK GODE GUD

jag får byta projektarbete. fy fan vad underbart. bort med all musikskit och in med svidande texter i pocketomslag i a5format. mmmmh, kan inte bärga mig tills jag får smeka de sträva papprena med mina torrflagnande fingertoppar. bara mina ord, ingen annans. bara mitt. rakt ut från hjärtat, kroppen, själen. utan påverkan eller inverkan från något som inte är jag - för jag är texter, inte toner. ååh tänk dig, bara sådär simpelt rättfram på nedskrumpnad trämassa. tack.
är sjuk för tillfället. tröstar mig med choklad film musik bok, té i massor. alltid té. håller mig vaken till halv fem om mornarna och ja yes skolan börjar om 17 timmar så jag ska nog sluta inhalera fyra koppar tein sådär in på småtimmarna.
kan nog förövrigt inte gå till skolan imorrn så då e de ju skitsamma.
har kommit på att jag aldrig beskriver i berättelse riktigt vad jag gör. vad som händer. vad jag tänker. allting är bara inlindat i massa ord för att försköna eller dölja verkligheten, som faktiskt är ganska tråkig.
det är nog så att med allting jag gör så vill jag uppnå perfektion, perfektionist och kontrollfreak rätt genom märgen. konst framförallt, jag vill uppnå konst. skapa. så det är nog därför jag aldrig skriver direkt vad jag känner tänker tycker vad som händer.
för allt det jag känner tänker tycker vad som händer i mej med mej är inte konst.

Kommentarer
Postat av: Mårten

Fan va gött att de gick igenom:) Va ska du skriva om? Såna djupa grejer som jag inte förstår?:P

2009-01-07 @ 23:36:08
Postat av: matilda

haha ja precis. det är liksom syftet: att skriva så komplicerat att mårten inte förstår innebörden. hard workwork mahahahaha ;)

2009-01-08 @ 00:46:24
URL: http://maryrosematilda.blogg.se/
Postat av: Mårten

Jag tycker att du borde skriva lite om mig i dina texter=) de vore kul=)

2009-01-08 @ 00:59:45
Postat av: matilda

mårten hade en hund och han

älskade varje stund av hennes

gnäll om morgonkvist i klipsk

och klokhet vovvelist men

en dag sluta hon att skälla

mårten han blev rädd och massa frågor börja ställa

mor och far dom sa att hunden evigt slutat gny men

ta det lungt för vi kan skaffa dej en ny men

nej för fan sa mårten jag vill inte ha nån annan liten jävla

terrier att slicka mig om pannan

jag vill ha min stora goa tjej som ska

vagga mig till söms och skydda mig

om natten då när kylan tränger på

om vardagen då när allt har blivit grå

men nu finns inte vovven mer och

mårten inget hopp han ser

tills tilda stiger fram och borstar

friggen från allt damm

"nu ska supas fram med mäsk!"

hon blir full uti ett träsk

så nu är mårten gla' för

matilda gjorde ju hans da'

... naah

2009-01-08 @ 01:47:11
URL: http://maryrosematilda.blogg.se/
Postat av: Hanna

Finaste dikten . syns att du har koll, även om den inte är alltför seriös :P

Du är bra .

2009-01-10 @ 17:28:32
Postat av: matilda

tack hanna, det värmer :) du är bra :*

2009-01-10 @ 17:47:53
URL: http://maryrosematilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0