ett långt inlägg. onödigt. 2008/2009.

ja jag vet att det är sent, med en årssammanfattning. pallar inte bilder för de dokumenterar enbart händelser här är en i ord som dokumenterar allt annat. / det här är såhär jag minns 2008
- inleddes med längtan. lite trasig, olycklig kärlek. var nog mest bara på låtsas kom jag fram till senare. men såhär i efterhand så verkar all förfluten kärlek på låtsas.
- åkte till gran canaria med familj+, det var skönt att komma bort från allt. fast det var väl lite så att jag flydde in i ytterligare ett sverige fast ett par hundra mil söderut, till ett familjeparadis med klämkäcka försäljare rödbrända barnrumpor och ditfraktad sand från västindien. fan vad originellt. en ö i sydligare atlanten utan egen sand. yeah.
där gjorde jag något nytt btw. dök. kul upplevelse.
- 2 veckor efter hemkomst drog jag till spanien på studieresa med skolan.
det finns många saker jag gjort som jag kan se tillbaka på med någon slags hatkärlek. som min konfirmation.
iallafall, den här resan var en sån grej. allting var väl igentligen relativt felfritt, var bara en sån period där jag rannsakade mig själv i samband med människorna i min omgivning. då jag hittar sådär äckligt många fel på mig själv.
- hade typ hälsoperiod under VÅRterminen. eller nej, en tappaviktperiod. brydde mig inte så mycket om min hälsa i övrigt. gick ner ett par kilo men under sommaren hade jag gått upp allt igen och lite till.
- under våren började festerna ta slut. eller nej, kanske inte festerna. utan nöjet av de där vargö-kvällarna. de tedde sig varken lika lockande eller intressanta i slutet där.
- annars var den fin, våren. lycklig.
- jag picknickade mycket under SOMMAREN.
- jag gick på festivaler under sommaren. drog på mig många härliga minnen.
- annars minns jag den mest som ligga-hemma-och-ta igen-mig-efter-festivaler-dagar. och lite jobb. svabbade damm på högskolecentrum.
- avslutade med englandsresa med symfonin där jag blev KING på tjolaflöjten. eller nä. men bättre än vad jag varit förut iallafall.
- HÖST. kyla. ganska fint ändå. känns dock som att jag ännu inte hunnit smälta den perioden och har därmed svårt att summera den. skall göra ett försök.
- börja jobba på ungdomsredaktionen på ttela, toppar nästan listan! fick pengar nya vänner utlopp för mina behov.
- blev insnöad i hemmet. i mörkret. i tisteltankar. det känns som jag inte gjorde mycket men jag gjorde nog ändå det. det var ganska stressigt förövrigt. mycket i skolan.
- gjorde något som va väldigt dumt. som jag kommer komma ihåg. hela livet.

ja jag vet att det är lite sent, att börja planera det kommande året. för jag har ju faktiskt redan
- inlett det med längtan, lite trasig, olycklig kärlek. senare kommer jag nog komma fram till att det mest bara var på låtsas.
- gråtit som en tok. jag gråter aldrig annars. men nu är det asså verkligen till simpla grejer, jag gråter när jag läser en dikt, jag gråter när jag lyssnar på en låt, jag gråter när en anorektiker kramar sin pappa på tv jag gråter till freindsreklamen och jag gråter till barnen i bullerbyn.

jag har inga nyårslöften, dom kommer jag ändå bara bryta. men jag ska göra saker.
kontrollfrek. lista. jag ska
- få asbra betyg
- få asbra flöjtspel
- få asbra sångröst
- få asbra looks
[oj vad jag är seriös.
men ärligt.
igentligen är det det alla vill.
karriär och ytan där har man paketet för framgång.]
- ansöka till teaterhögskolan
- skriva en diktsamling
- spela en relativt stor roll i en musikal
- åka till rhodos
- åka på festival [siesta!]
- gå på bal
- ta studenten
- skriva som en tok. jobb. jobb jobb jobb. pengar. ge mig.
- borde nog kirra något annat jobb än tidningsskribent också över sommaren sådär. om jag vill överleva.
- åka på mer festival. arvika? hultan? emmaboda?
- åka till italien? då kan jag inte åka till hultsfred. om jag åker till hultsfred kan jag inte åka till italien.
- sluta vara en sån jävla bitterfitta fast nej, för det är den jag identifierar mig med. jag kan aldrig ta det där sura beska från mig.
- göra allting jag någonsin drömt om och börja om på nytt och sticka härifrån. typ.
eller asså allting jag någonsin drömt om? det kanske är lite höga satsningar.
ärligt talat är jag nöjd bara jag får vara med om något nytt.


Kommentarer
Postat av: Martin Holm

Fasen att ni åker hem från Rhodos samma dag som vi kommer dit! Är det både estetklasserna som åker?

2009-01-14 @ 22:44:36
URL: http://zwine.blogg.se/
Postat av: matilda

jaa de e skit! jepp, fast de e jättemånga som har hoppat av också, lite tråkit :/

2009-01-14 @ 22:51:31
URL: http://maryrosematilda.blogg.se/
Postat av: Elin Wallström

du är ingen bitterfitta!

2009-01-18 @ 12:32:22
URL: http://elinmariakristina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0