nej jag är inte död jag är bara frånvarande

man kan få skjuta upp inlämningsdatumet på projektrapporten har jag hört
om man har en bra anledning.
undrar om en bra anledning kan vara, att föräldrarna åkt bort under två veckor.
och man känner sig mycket mer vilsen än förväntat.
inte just för att föräldrarna åkte bort, utan för att allting blev tomt, och tyst.
undrar om anledningen kan vara, att man just på grund av det här vilsna
söp bort halva lovet.
lördag, måndag, onsdag. kommande fredag och lördag.
undrar om en anledning kan vara
att jag kryssat min framfart genom cigarettfimpar brännmärkt golv och vinflaskor
och att min säng var våt av öl
när jag skulle lägga mig
undrar om en anledning kan vara
att man mitt i allt myller
hittade någon
så att huvudvärk ångest och fjärilar bara rörde ihop sig
och att orden
inte kom längre
än vid fingertopparna
att de stannade
en millimeter
ovan tangenten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0