oroliga nätter x2

lördag till söndag
pappa och hans vän viskar och döljer, 2 flak starköl i bagageluckan. jag äter chips. mamma berättar om hennes uppväxt och hyperventilerar. du är med någon annan.

söndag till måndag
vi springer genom träskmarker över berg vi är jagade. solen glimtar längs bergtoppar, ljuset nalkas. bakdörren på ett köpcenter. jag smyger in och haffar med mig två red bull och stretar bort mot utgången. johannes sitter bakom kassan. han har ett jobb nu. han tjänar pengar. ler, och hans hår är så där blondt som det en gång var, innan han började färga det.
- vill du ha en? frågar jag, sträcker fram burken.
- nej, det är inte nyttigt.
hans flickvän sitter bredvid honom. de har liv i blicken, skrattar.
han har inga ärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0