anteckna

ämne: valfritt. mitt - perfektion.
perfektion: subjektivt.
tolkning: subjektivt.
jag ska alltså haspla ur mig 5 engelska skrivarbeten rörande perfektion, där jag vid varje arbete nämner att perfektion är subjektivt. det innebär att jag återupprepar mig. om jag istället sätter pefektion mot en bedömning, utan upprepningar angående dess flexibilitet, så innebär det istället att den tolkningen inte stämmer överens för alla. det innebär att jag i mitt arbete ljuger. jag måste belysa alla olika sidor av alla olika perfektioner i alla olika ämnen och sammanhang alla i ett lika relativt bedömande för att inte motsäga någon förutom mig själv. för att för mig själv finns ju bara en sanning rörande perfektion, min perfektion. varför kan jag inte bara vara enkel.

update: om jag dessutom ständigt jobbar för att gardera mig inför mina val och åsikter, hur kan dessa i sin tur då komma att betyda något för någon om jag knappt kan framföra något jag tycker utan att ursäkta mig själv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0