reporter



har nyligen blivit antagen till ungdomsredaktionen på lokaltidningen ttela, de e kul.
mitt första jobb publicerades igår, om "eldsjälen" daniel tengberg - cellist.
nu när jag pillar med mitt kommande jobb, en artikel om boken "bögjävel" så står d rätt still. med artikeln om daniel så var det ju så enkelt med tanke på att jag känner honom, men nu när jag ska väva samman en recension och en intervju av författarna så tar de lixom bara stopp. [samt faktumet att boken snällt sagt inte föll mig i smaken gör ju inte situationen bättre...]

idag har jag förbränt fett under 30 minuter
städat
fingrat på flöjten
plinkat på pianot.
resten är rätt ovisentligt med tanke på att jag enbart gått och oroat mig inför telefonintervjun - vilket inte var ett alltfört stort fiasko. på pappret så borde jag igentligen ha tillräkligt med fakta för att kunna skriva en skaplig artikel, men som sagt. inspirationen är inte på topp för tillfället. inte heller min planeringsförmåga eller mitt initiativtagande.
å de e ju rätt skit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0