inspiration is lost

istället befinner jag mig i en mörk vrå framför en lysande skärm som fyller ett tomrum jag ständigt sökt efter att fylla, för dum och naiv för att inse att det enda som kan fylla det tomrummet är du.
i ett hjärndött minne där syret verkar likt gift, urlakande och dödande i en ständigt vetenskap om att det som är gjort är gjort det som är sagt är sagt och aldrig förgånget.
dö inspiration, dö.
hellre tyna än att på lågvarv funktionera i en omgivning som kräver ett rikt sinne och en djup själ.
att befinna sig i ett hål där tiden står stilla, stirra in i en betonggråvägg vars vägger tornar höga ja ouppnåerliga.
tyst viskar jag till mig själv du kommer inte klara det här året, det kommer du inte.

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Det är riktigt inspirerande att läsa dina blogginlägg. Du skriver så sjukt bra att man blir sugen på att fixa en blogg själv, fast jag vet att jag aldrig skulle kunna slå dig. Tyvärr, haha, vissa har det, vissa inte. Du har det. Tack! Fortsätt!

2008-10-12 @ 20:54:29
Postat av: jellis

Det är tur att du har en djup själ då gumman :)

2008-10-13 @ 20:57:06
URL: http://jellebebis.blogg.se/
Postat av: matilda

jörgen: tack så mycket! det är härligt med uppmuntran, behövs för att kunna fortsätta :) men kolla in thenewkid.se, sjukt bra! någon som verkligen har det.

2008-10-13 @ 21:12:30
URL: http://maryrosematilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0